Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, oktober 07, 2009

Jag trampar på

Så här har jag aldrig sett mina fötter förr. De är inte vackra sedda underifrån, det kan inte ens mamma tycka.
Inhandlade nämligen häromdagen mitt livs först joggingskor. Så nu finnes icke längre någon återvändo. Ut i naturen bara, run run run, no mercy.

När man inhandlar skor hos en seriös skohandlare så får man både gå och stå på allehanda elektroniska instrument. Denna lilla undersökning visade att när jag står rakt upp och ner så vilar 53 % av min tyngd på höger fot och således bara 47 % på min vänstra. Inte undra på att jag haft ryggproblem.

Och nu ska du få veta en hemlis, som egentligen bara min fru vet, det var hon som mätte, mitt högra lår har ett omfång av 64 cm medan mitt vänstra har 63 cm. (Undrar hur många av läsarna som i kväll letar fram ett måttband och mäter sina egna lår. Bara för att checka av och kolla liksom)

Men nu är jag i alla fall utrustad med nya joggingskor där belastningen är lika på båda fötterna.
Nu saknas bara rätt inspiration och bra väder för att jag ska ut och lubba i terrängen. Det kanske dröjer, i alla fall det förstnämnda, men nu är jag i alla fall redo. Eller näe, jag har inga bra kläder för utomhusspringning. Får göra lite research på det innan jag kan börja.