Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, oktober 27, 2009

Snart så är det vinter

Jodu, snart dags att valla laggen igen. Varför inte hänga med på StockholmsBuss resa till Alperna under sportlovet? Kliv in på www.stockholmsbuss.se och läs mer om vår resa, den är skidkul. Om du snor dig på så får du dessutom rabatt. Killen på bilden som fördjupar sig i konsten att stå på ett par skidor, är min "svärson" och den räddande ängeln som är på väg att rädda honom är min dotter Sofia, Alpernas Florence Nightinggale.

Apropå vinter, nu har även lille Bumle fått nya fötter. Inga dubbar här inte, friktionsdäck är det som gäller. Har inte haft dubbdäck de senaste 15 åren och det har funkat hur bra som helst. Känns lite lustigt det här med ”partiellt” dubbdäcksförbud i Stockholm. Helt plötsligt ska det vara förbjudet med dubbdäck på Hornsgatan. Det innebär ju att man t.ex förbjuder alla taxibilar att köra på dubbdäck, för vilket taxibolag säger nej till jobb på Söder? Det är många taxibilar som normalt använder dubbdäck.
Och vad händer med alla budbilar och alla andra som faktiskt behöver dubbdäck men som kör lika mycket på Söder som runt omkring på småvägar utan rejäl snöröjning?

Ibland fattar jag inte alla beslut som fattas.