Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, oktober 08, 2009

Mustigt

I en del av vår värld, närmare bestämt på svenska västkusten, pågår stundom diskussioner om julmust. Läste idag på en blogg att man där igår gjorde det första s.k. släppet av årets Julmustskörd.

Skandal. Kommer faktiskt inte på ett bättre ord än skandal. Julmustsäsongen börjar 1:a advent och slutar 31:a januari. Punkt slut.

Överträdelse av denna självklara regel borde bestraffas. Mina barn är sedan födseln uppfostrade i denna anda och ve den som tjuvsmakar utanför dessa ramar.

Att släppa musten fri redan 7:e oktober är ett hån mot hela Tomtesläktet och alla jultradtioner som den fina familjen i århundranden skapat.

Skärpning Västkusten, att det går uselt för Frölunda Hockey är en självklar konsekvens av ert hån mot Julmusttraditionerna.
Det kan komma att bli än värre. Möjligen kommer även IFK Göteborg bestraffas med att inte komma först i bollsparkningstabellen.