Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, oktober 12, 2009

Premiärer

Nummer 1: Barnbarn Albin har lärt sig cykla i helgen. Det är stort. Vi har från de stolta föräldrarna fått en liten film på premiärturen. Tyvärr är mina tekniska kunskaper på låg nivå, så jag lyckade inte få in filmen här på bloggen.

Nummer 2: Har idag på morgonen sprungit i naturen för första gången på ett oräkneligt antal år. Målgången förevigades på bild. Jag tröstades av Elsa som tyckte jag var rätt duktig.
Men ojojoj så fruktansvärt jobbigt det var. Kändes inte som jag sprang utan mer snubblade, gungade och sluggade mig framåt.

Men ändå, jag känner mig oerhört stolt. 32 minuter sprang vi. Kanske inte så mycket, men du kompis, jag gjorde det i alla fall. Det är bergis mer än vad du gjorde i morse.