Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, november 24, 2009

Info om läget

Herregud, jag har ju glömt att informera om det allmänna tillståndet hos mig, så här kommer en kort resumé:

Jag har bestämt oss
Nu står det fullt klart, hustrun och jag bestämde i helgen att vi inte ska skaffa fler barn. Vi var barnvakter åt våra små tuttinuttbarnbarn och kunde konstatera att efter blott ett dygn var vi närmast mänskliga vrak.

Lördagen gick bra, under natten kom först den ena runt midnatt och lite senare kom även nummer två in och ville ligga i våra sängar. Det är ju så mysigt så man dööööör, men på bekostnad av nattsömnen. Hade nästan glömt bort den känslan när våra egna var så små. Och söta.

På söndagen tog vi med de små tuttinuttbarnbarnen till dotter Sofia o Jonas och fikade och begav oss sedan till Naturhistoriska museet. Där beskådades dinosaurieskelett och lite annat smått och gått.

Vi lyckades även genomföra en lunchätning på detta ställe. Sedan hem igen och kollade TV, och Albin lärde mig ett Nintendospel. Han var väldigt tydlig: ”-du är inte bra på det här farfar”.

Sedan kom deras föräldrar och räddade oss varvid vi omedelbart insomnade i soffan.

Torterad
Idag genomförde jag en dryg timmes hårdträning med min personlige tränare Tommy. Kändes mer som tortyr än träning, men när jag kom hem kände jag mig helskön och j---ligt stolt över mig själv.

Rent märkligt, tänk att vara i min ålder och aldrig varit mer vältränad. Aldrig någonsin faktiskt trots någon form av idrottande hela livet. En märkligt effekt är att jag nu håller på att växa ur mitt klockarmband. Och det beror inte på fettbildning. Det du.

Så, nu tror jag du är tillräckligt uppdaterad.