Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, november 02, 2009

Störst, bäst och vackrast

En av mina absoluta favoritskribenter är Johan Esk på Dagens Nyheter där han skriver om sport.

Häromdagen skrev han att Stockholmare är störst, bäst och vackrast. Problemet tycker han, är att den informationen inte riktigt nått ut till alla.

Vidare tyckte han att när fotbollsbucklan ”Lennart Johanssons Pokal” inte finns i Stockholm så är den bara ute på en kortare turné ute i landet, ett slags glesbygdsstöd.

Det tyckte jag var roligt skrivet. Och korrekt naturligtvis. Nu är pokalen på sin rättmätiga plats igen, i Stockholm.

För mig spelar det ingen större roll om den står i styrelserummet hos AIK, Djurgården eller Hammarby. Det viktiga är att den är i Stockholm. Och det gör den nu, grattis AIK.

Djurgården fixar platsen i Allsvenskan nästa år, de kommer att vinna lätt över Assyriska i kvalet.

Hammarby tar en time out i Superettan ett år och fixar sina problem, 2011 är de i högsta serien igen.

Störst, bäst och vackrast, tänk så rätt Johan Esk har, men jag tycker nog att han glömde nämna att vi är väldigt ödmjuka också, det är nog ändå vårt starkaste särdrag.