Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, februari 18, 2011

Inte bra. Inte bra alls.

När du läste rubriken tänkte du säkert att jag skulle fördjupa mig i ämnet koldioxidutsläpp och andra ointressanta saker. Men nej, det handlar som vanligt om mig.

Jag har av min PT fått förbud. Förbud att spela tennis. Inte bra, inte bra alls. Om du följt mig och min blogg vet du att jag för några år sedan slet av hälsenan på en fossing. Nu har jag fått våldsamt ont i den andra hälsenan. Igen.

Nu gäller specialrehabträning för den, övrig träning som vanligt. Men inte tennis. Inte på några villkors vis. Om jag alltså inte vill riskera att också höger sena smäller av. Det vill jag inte kan jag säga. Smärta är inte min Cup of thé.

Vet du, det trista är att tennis är bland det roligaste jag vet. I dubbel-ligan är jag nu uppe i 16 matcher i rad utan förlust. Och så måste jag göra ett uppehåll. Känns bittert.

Därför ska jag ikväll trösta mig med ett restaurangbesök med hustru och några kompisar.