Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, februari 03, 2011

Träningsvideo för bussbranschen

Förra veckan beskrev jag min träningstimme med min PT som ett helvetespass. Dagens timme toppar den med råge. Har aldrig, jag säger aldrig, kört ett hårdare, tuffare, jobbigare, vidrigare pass än det jag genomförde idag. Det är nu det märkliga kommer in i bilden. Det var hur kul som helst. I alla fall efteråt.

Den sista övningen smygfilmades av min kära dotter. Övningen kanske inte ser mycket ut för världen, men den suger musten ur redan urblåsta bålmuskler, axlar och armar. Det var dessutom timmens sista övning och jag var sååååå trött. Då säger Tommy, du kanske hör det på filmen, "-vi har några minuter kvar, ska vi köra en bonusövning?".

Så här timmarna efter så känner jag mig så j-a nöjd med mig själv. Trött som ett nyfött barn, men så jädrans nöjd. En kopp kaffe nu kommer att smaka himmelskt gott.

Inte ens parkeringsboten på 450 kr som satt på vindrutan efter träningen kan ta bort min härliga känsla. Fuck CarPark förresten.