Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, november 29, 2011

"-din djävul, nu ska du få"

Exakt som rubriken kände jag idag på gymmet. Hade en extremt dålig inställning på söndagsträningen som inte kändes bra. Så därför var det revansch som gällde idag.

För att straffa mig själv för den dåliga söndagsträningen och för att visa maskinerna vem som bestämmer ökade jag alla motstånd och vikter. Adrenalinet sprutade ur öronen och jag var förbannad mest hela tiden.

Det kändes som att jag vann. Efteråt under stretchingen kom jag på mig själva att ligga och le för jag hade en sån härlig känsla i kroppen. Det är på något sätt träning i ett nötskal. Man känner sig så j-a nöjd efteråt.

Inte blev det sämre att anlända till kontoret och läsa mailen, där fanns ett från en rätt stor kund som gärna vill förlänga vårt avtal ytterligare ett år.

För att göra en lång historia kort, en härlig dag idag. Inte ens en krånglande bussgenerator har förstört min dag. Ännu så länge.