Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, november 15, 2011

I´m back

Whaou, igår kväll lirade jag en dubbeltennismatch. Om den kan jag bara säga: Den Gamle är tillbaka.

Om jag får säga det själv så spelade jag nästan helt felfritt. Förutom mitt första servegame som jag torskade. Men sen tog jag mina servegame snorenkelt.

När även min kompis för kvällen lirade minst lika bra så var matchutgången solklar. ÄNTLIGEN en seger igen.

Ikväll ska jag mosa Berit i singeln. Förra gången vi möttes tappade jag en stensäker ledning med 4-1 i första set, hon vände och vann det med 7-5, sen tog timmen slut. Det var surt. Jo jag vet, Berit är en tjej men även tjejer kan spela tennis och det är ingen skam att torska mot en tjej. Så det så.

Men ikväll, då jäklar i min lilla låda, då ska ordningen återställas. Två förluster i rad mot en tjej skulle vara en för mycket.