Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, januari 18, 2012

Fysrapport

Tennismatch tisdag kväll:
Motståndare: Man, ca 25-30 år. 6-2, 6-0. Till mig alltså. Joråsåatt ...

Gym:
Idag inleddes näst sista fasen för att toppa skidformen inför skidresan på sportlovet (du har väl kollat vårt sista-minuten-erbjudande på www.stockholmsbuss.se ?


Grymt jobbigt kan jag säga. Till och med ohyggligt jobbigt. Men märkligt nog kul som attan. Förhoppningsvis hinner jag med fem pass av detta inför nästa mördarpass med PT-Tompa nästa fredag då vi höjer nivån ytterligare ett snäpp i några veckor innan skidorna knäpps på i Bad Hofgasteins härliga backar.

Det här vet du, är ingenting annat än helt fantastiskt. Trots att jag i hela mitt liv har idrottat, visserligen på gärdsgårdsnivå, så har jag aldrig någonsin varit i bättre fysisk form än de senaste tre åren, trots ett litet olyckligt avbrott i våras.

Kort sagt, det är aldrig för sent att börja träna, det kan du tänka på.