Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, januari 09, 2012

Vill ju inte direkt skryta...

...men tänkte ändå såhär lite blygsamt på veckans första dag uppvisa resultatet från Sollentuna Kommunmästerskap i tennis 2012.


Med tanke på mina klagovisor under hösten att stroken klippte alla tennisceller i skallen så visar väl det här att även de cellerna nu är läkta och att jag inte längre kan skylla på det när jag lirar uselt.

Den ena bucklan visar vinst i klassen Generationsdubbel B, dvs bäst bland de näst bästa. Tillsammans med sonen Marcus blev det en kalaslätt finalseger med 4-6, 6-1, 6-1. Vi bestämde att nästa år tar vi hem huvudklassen i generationsdubbeln. Skitlätt.

Den andra bucklan visar vinst i klassen Herrar 60. Inte mycket att orda om. Jag spelade bra, det räcker som förklaring.

Sens moral: det är alltid roligare att vinna än att förlora.

Så det negativa. Bucklorna får stå på hedersplats i vardagsrummet maximalt några dagar, sedan måste de ställas på annan, lite mer undanskymd plats, helst i något skåp eller låda. Tycker hustrun. Undrar om Federer och Nadal har samma problem?