Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, januari 19, 2012

Så här vill jag vara

Men det kommer jag aldrig att bli. Eller?

Den här bloggen som jag nu hänvisar till, 52 adventures är hur grym som helst. Bloggskrivaren, Gunnika heter hon, bestämde 2010 att hon under 2011 skulle genomföra exakt 52 olika äventyr. Ett varje vecka.

Att jag gillar den bloggen har ingenting att göra med att:
- Gunnika är en kompis till min dotter/arbetskamrat
- Gunnika träffade sin pojkvän i slutet av 90-talet under en rundresa i Frankrike med självaste StockholmsBuss och självaste petit moa bakom ratten.

Men om det senare visste varken jag eller Sofia förrän de två tjejerna av en slump träffades för första gången förra året. Hur det gick till kan man läsa på Gunnikas blogg.

Hursomhelst, jag gillar bloggen för den visar på ett mod och en beslutsamhet som jag önskar jag själv hade.

Mina två inbokade äventyr 2012 så här långt är en skidresa till Österrike i vinter och en fjällvandring i augusti. Alltid något.