Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, januari 23, 2015

Ber om ursäkt

Häromdagen berättade jag ju om mina nya träningstights. Råkade även nämna att de inte är snygga på äldre gentlemen.

Känner att jag måste korrigera lite. Jag menade äldre gentlemen över 60 år och som är minst 196 cm höga. Tights är snygga på alla andra som inte kvalar in där. Då tror jag ingen blir sårad.

Idag t.ex så råkade jag faktiskt glömma att dra på de "riktiga" shortsen när jag och hustrun körde vårt vanliga fredagslunchpass. Kändes lite pinsamt. Kände mig som en vandrande pinne.

Det var säkert därför som en tjej, som redan var på gymmet när vi kom, strax efteråt lämnade lokalen i protest mot äldre herrars sätt att klä sig. Får trösta mig med att hustrun tycker de är okey. Säger hon i alla fall.

Idag införde jag även s.k. marklyft i mitt program. Aldrig provat det förut. Vet inte om jag lyckades genomföra det tekniskt rätt, så jag testade med en blygsam vikt 60 kg. Gick bra. Måste bara få tekniken godkänd av kunnig person innan jag smäller upp 200 kg. Hur svårt kan de va? Äh, skoja ba.