Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, februari 05, 2015

Bra karl tvingas reda sig själv

Det här med min cykling och daglig träning har ställt till lite problem. Den veckoliga tvättmängden har ökat rejält. Det har i sin tur gjort att min kära hustru nu fått nog. Hon satte ner foten och vägrar nu ta hand om tvätten av mina träningskläder.

Så då fick jag en kort lektion hur tvättmaskinen funkar, det kan ju vara bra att veta rent allmänt sådär.

Skitenkelt, in med tvätthögen i maskinen bara, vrid upp ratten mot 30 grader och 800 varv per minut, stäng luckan och tryck på knappen som det står START på.

35 minuter senare måste jag ner och öppna luckan och hänga upp grejerna på galgar så de torkar. Skitenkelt det också.

De svårare och mer avancerade tvättfunktioner som finns för skjortor, fintröjor och sådana saker fick jag veta att jag ännu inte är mogen att klara av.

Vet du vad det värsta är i den här historien? Jo, jag har märkt att hustrun helt plötsligt i smyg blandar upp sina egna träningskläder med mina i MIN hög. Är inte det lite fusk och taskigt? Skulle jag aldrig göra.


Igår kväll drabbades jag av beslutsångest inför dagens träningspass som är tänkt som ett konditionspass. Fick för mig att åka ner till gymmet och springa på löpbandet istället för som planerat köra ett "bergsklättringspass" på min trainer.

Satte klockan på ringning kl 06, gick upp, käkade min favvofrulle för att sedan pipa iväg till gymmet. Blev det så? Näe, det blev inte så.

Skyllde på att artrosknät grymtar, och att ryggen, som inte heller vill vara med fullt ut just nu, inte mår bra av stötarna. Så då får det faktiskt bli det tänkta trainerpasset ikväll istället. Men eftersom jag redan är vaken och redan skrivit dagens blogg är det väl lika bra jag går till jobbet istället.