Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, februari 20, 2015

Sverige, vi har ett resultat

Jag är ju rent uberjävligt bra. Håller inte bara världsklass, vi snackar universiell begåvning här. Och snygg är jag banne mig också.

Idag på lunchpasset hade jag tänkt att ta det lugnt inför Österrikeresan i morgon, men väl på plats i gymmet vaknade Djävulen i mig.

Hen satte sig på axeln och skrek i örat att jag måste lyfta tresiffrigt om jag ska kunna köra bussen till Alperna med hedern i behåll. Och hedern vill man ju ha kvar.

Värmde upp med fem minuter roddmaskin, fortsatte med diverse överkroppsuppvärmningar med TRX-banden och sedan tog jag fram skivstången.

Med den värmde jag upp lite till med 5 lyft på vardera 40, 60, 80 kg. Sen hängde jag på ytterligare 20 kg för själva rekordförsöket. Det flera dagar gamla rekordet ligger på 90 kg.

På filmen ser du resultatet med 100 kg på stången.


PS. Ifall du undrar, när endorfinerna och adrenalinet sjunkit undan så återgick jag till att vara gamla vanliga trötta Göran med påsar under ögonen och rynkor i pannan. Inte alls särskilt snygg och som stundom känner sig som norra europas sämsta människa.