Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


söndag, februari 01, 2015

Avstämning januariträningen

Ännu en månad färdig att arkiveras, den trista månaden januari. Lika trist varje år. Men först en redovisning av den numera berömda tävlingen "Flest träningstimmar i familjen plus några till".

Ännu en gång trea men en silverplakett i familjetävlingen. Starkt jobbat med tanke på den tunga starten av månaden. Som vanligt lirar Göran S, även i vissa kretsar kallad Disco-Göran, i en helt annan division.

Om du inte visste det så är han en av de två spinningsledare vi i Team Rynkeby begåvats med. Då förstår du också att de passen inte är att leka med.

Bara att gratulera honom.  Och såklart Sofia som ännu en månad tog hem familjeguldplaketten. Men vad hände med den tävlande på västkusten? Har han helt blåst bort?


Avslutningsvis även en redovisning från mitt eget projekt 125/183, dvs 125 träningspass innan vi cyklar iväg till Paris.

"Träningsbudget" för januari var 21 pass.  Jag har genomfört 22 st. Bra sådana vill jag påstå. Kan inte minnas ens något pass som jag slarvat igenom. Passen  har varit spinning, styrka, tennis och på cykeltrainer hemma. Nu är det bara 103 pass och 153 dagar kvar till "take off".

Men jag måste ändå erkänna att ibland är det tungt att ha pressen på sex pass i veckan och bara en vilodag. Söndagar är jobbigast, tungt efter lördagens spinning att masa sig upp ur sängen, för målet är att vara på gymmet absolut senast kl 10, sedan börjar övrigt löst folk att trilla in.

Det bästa med att januari äntligen är över är ändå att det nu i bästa fall är högst två månader kvar innan vi kan börja cykla på riktigt utomhus. Det kommer att bli hur kul som helst.