Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, maj 20, 2015

Det blir bara bättre och bättre

Eller rättare sagt, JAG blir bara bättre och bättre. Kanske inte som människa, där är det möjligt att jag har nått min maxnivå. Den optimala Göran.

Vet inte, men man måste alltid försöka tänja på gränserna, så jag kan eventuellt bli ännu en smula bättre. Jag försöker i alla fall.

Men som cyklist blir jag definitivt bättre och bättre, Och det är hur kul som helst. Personligen gillar jag att mäta saker, typ Stravasegment. Då ser man ju enkelt om man blir snabbare/bättre, om man nu tycker att det är bättre att bli snabbare. Jag mäter min utveckling på det sättet.

Idag körde vi tempoträning med Team Rynkeby igen.

Bilden har jag snott av Lars Jonsson
Här får vi lite instruktioner hur vi ska cykla nästa varv

Och minsann, mina personliga rekord stod som spön i backen. Igen. Nästan varje vecka ser jag att jag är några sekunder snabbare än förra gången.

Nytt pers på tempovarvet. Tror det var när vi körde belgiskt kedja tre och tre och jag körde med vinthundarna Jonas och Johanna. Satan vad de trampade på. Några gånger fick jag ropa att de skulle hejda sig lite, men i stort sett hängde jag med fint. Men såklart med pulsen i topp och brinnande lår.

Bevismaterial A

Att slå pers är alltid tillfredsställande. På hemvägen från träningen satsade jag järnet i Järvabacken bakom Statoil Järva krog. Tror du inte det blev nytt pers där också.

Bevismaterial B

Man är liksom på G. Känner mig på G. ÄR på G. Superkul att själv känna sig starkare och starkare. Och dessutom se det tydligt svart på vitt. Det är så det blir med idog träning.  Man blir faktiskt bättre.