Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, maj 26, 2015

Jag kanske måste ge upp

Jag gillar inte att förlora. Jag gillar inte att inte klara en målsättning. Jag gillar inte att ge upp.

Men nu är det nära.

I början av året satte jag som mål att hiva upp 150 kg i marklyft innan avfärden mot Paris.

Första nivån jag började på var 60 kg som gick lätt. En lagom nivå för att få in tekniken. Sen matade jag på och numera börjar jag uppvärmingen på 90 kg.

Men. Jag KAN INTE LYFTA TYNGRE ÄN 120 KG. Det är ju för jävligt helt enkelt. För jag kan ju det. Egentligen.



Varför, frågar sig då vän av ordning. Jo därför att mitt lilla fina kvartersgym inte tycker sig ha råd att köpa in två viktskivor á 20 kg. Trots att jag mailat och tjatat under hela våren. Till och med hotat med att byta gym, till vad som en del kallar vuxengym.

Det lite lustiga i sammanhanget är att gymägaren dessutom sagt att det är fler än jag som önskat fler viktskivor.

Två viktskivor, vad kan det kosta tro? En femhundring? En tusing?

Jag kan ju byta gym, det kan jag, men "mitt" gym ligger ju bara på några minuters promenadavstånd, dessutom är avgiften lägre än hos deras konkurrenter i närheten.

Så, nu är frågan, är 30 kg, dvs det som fattas för att nå min målsättning, värt några tusenlappar för mig genom att byta gym? Är det värt att betala några tusenlappar extra för att mitt ego ska slippa få sig en törn?

Trots allt kan jag ju träna det jag i huvudsak behöver för min cykling och allmänt välbefinnande.

Oj oj oj, stora frågor att fundera kring. 30 kg VS mitt ego. En tuff match.

Nu över till en helt annan sak. En lite VIKTigare sak. (lite ordlek där, märkte du det?)

På lördag 30/5 ska vi i Team Rynkeby Stockholm genomföra vår s.k. prologcykling.  Vi ska cykla från vår stora sponsor ICA Maxi Lindhagensgatan till Astrid Lindgrens sjukhus för att överlämna en gåvocheck till Barncancerfonden.

Här nedan ser du hur välvilligt inställd butiken är mot Team Rynkeby Stockholm och framförallt mot Barncancerfonden.

Så passa på att storhandla på lördag på ICA Maxi Lindhagensgatan. Då bidrar även du till den viktiga insamlingen.

Vilken helg vi har framför oss! På lördag kommer Team Rynkeby Stockholm till butiken och vi är självklart med på att bidra till deras insamling till barncancerfonden. Vi tänker skänka 1 % av lördagens omsättning och hoppas att du vill vara med och hjälpa till! Se till att planera in storhandlingen till nu på lördag så ser vi till att samla ihop en rejäl slant tillsammans! Ses i butiken!
Gilla · Kommentera ·