Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, maj 11, 2015

Träningshelgen med Team Rynkeby. Del 1 lördag

Har ju redan berättat lite om vad som hände. Punkteringar så det räcker och blir över. Men herrejesus vilken respons det blev på Facebook när jag skrev lite om ojämlikheten vid punktering.

Ny rekordnotering av antalet bloggbesökare.  Det är ju lite kul om man skriver för att några ska läsa.

På lördagen samlades vi kl 9 vid Älvsjö stn för en 13-milarunda på Södertörn.


Ett kort stopp efter bara några mil för som vi säger i bussbranschen, en liten bensträckare. Ett kodord för kisspaus alltså.


Timo visade stolt sin frisyr som hjälmen ordnar.

Lotta H och Lotta R blev helt förskräckta när de såg Timos frisyr

Efter en stund cyklade vi vidare till vår första fikastopp vid:


 Ett utmärkt val eftersom jag bor på Rosenhillsvägen. Fast i en annan del av Stockholm.

Poppis ställe fullt av jättemånga av de som gillar hojar oavsett om de framförs med muskelkraft eller med kraftiga motorer. Massa godsaker att välja på till kaffet.


Sen hojade vi vidare till nästa fikastopp, hemma hos en teammedlem, Amanda. Hon var lite knäskadad och kunde inte cykla med oss men hon ordnade istället en fantastisk fikabuffé med godis, bullar, varmkorv och lite annat. Suveränt.

Timo kammade till sig och kramade  sedan Amanda


En fantastisk fika- och godisbuffé hade Amanda dukat upp till oss


 Inte undra på att det blev kö

Vissa, inga namn den här gången, kunde inte vänta på sin tur


 Jonas och Claes i solens värme


 Cykling är en kul och behaglig sport tycker Markus


 Team Rynkebys Sverigechef (tror jag) och Aramia var också glada


 Timo och Lars hade roligt åt något. 
Kanske för att Team Rynkeby Stockholm är något alldeles fantastiskt att var delaktig i.


Efter en lång och trevlig paus hemma hos Amanda fortsatte vi med fulla magar men med extra glatt humör och lite lägre hastighet tillbaka till Älvsjö. När vi kom tillbaka hade vi avverkat 13 härliga mil.