Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, maj 07, 2015

Sommarkänslan har lite plötsligt anlänt

Några plus och minusnoteringar kring det fakta att våren och värmen nu anlänt:

MINUS:
- pollen
- gräset i vår gräsmatta har lite överraskande börjat växa otroligt snabbt
- äppelträden måste klippas
- häcken ut mot vägen växer.
- det börjar bli högsäsong för StockholmsBuss
- pga ovanstående punkt finns knappt tid att njuta av våren
- båten måste få omvårdnad och sjösättas

PLUS:
- man kan cykla utan ullstrumpor och sju lager tröjor
- man slipper starta snöslungan
- man får urskiljningslöst äta glass
- man kan sitta ute och äta
- det är ljust till långt in på kvällen
- det börjar bli högsäsong för StockholmsBuss

Idag premiär för gräsklippning. Efter bara några meter blev det stopp och dags för dagens tiotusenkronorsfråga. Vacker blomma rymt från rabatten och slagit rot: Live or let die?


Frågade inte ens hustrun, så jag körde över denna vackra gula blomma. Den stog i vägen kort sagt.

Detta hårda arbete att klippa gräset i trädgården skedde under lunchen istället för att lyfta metall på gymmet.

Som belöning blev det glass efter att trafikledare Niklas tjatat sig blå om glass till kaffet. När det gäller glass är jag lättövertalad. TipTop är de senaste årens favvo.