Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, februari 24, 2016

En sorgens dag

I dag sörjer vi på StockholmsBuss och SällskapsResor.

På vårt kontor brinner idag ett ljus för Bertil.

I natt avled en av våra chaufförer, Bertil Löfström. Han blev bara 59 år och var den av våra chaufförer som varit längst anställd hos oss, åtta år.

Han somnade in för evigt under natten. Jag pratade med honom så sent som igår eftermiddag då han fick reda på uppdragen han skulle köra idag.

Strax efter klockan 4 i natt ringde hans sambo och berättade att Bertil var livlös och att ambulans då var på plats. Kl 6 ringde hon igen och gav det tunga beskedet att hans liv inte gick att rädda.

Vila i frid Bertil, du kommer alltid att finnas i mitt hjärta.