Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, april 23, 2007

Go´kväll

Kollade TV under fredagsmiddagen och blev inspirerad av den s.k. middagsgästen i programmet Go´kväll. Det programmet måste du väl ändå ha sett. Det har ju gått i minst hundra år. Själv missade jag de första programmen.

Tänkte vilka middagsgäster jag skulle välja om just jag fick göra som programmets gäster, välja fyra för mig intressanta personer. Mina val föll ganska snabbt på:

Min pappa
Han gick bort för ganska exakt 14 år sedan. Han var en tuffing men cancern klarade han inte av. Hans bortgång var för övrigt ett av mitt livs tuffaste tid. Jag klarar fortfarande inte av att gå in i en kyrka utan att näst intill bryta ihop. Trots alla dessa år dyker han upp i mina tankar minst ett par gånger varje vecka. Jag blev liksom aldrig färdig med pappa. Jag har kvar så många frågor till honom och jag tänkte att under middagen kunde han ge mig svaren.

Hitler
Honom skulle jag vilja fråga VARFÖR han tyckte judarna skulle rensas bort. Tycker inte alla analyser av honom gett mig ett svar jag förstår. Nu kan han utveckla det i lugn och ro. Jag skulle också fråga VARFÖR det var viktigt att härska över så många länder. Vad var syftet? Varför var det viktigt? På den tiden var ordet synergieffekt inte uppfunnet, men kanske hade han sådana tankar?! Nu kommer jag att få veta.

PG Gyllenhammar
Jag är bara nyfiken. Hur funkar det bland de s.k. stora grabbarna? Lite vet jag från min syster som jobbat i toppen på ett internationellt storföretag, och det är verkligen ingen lek med s.k. dolkstötar i alla möjliga ryggar. Men nu skulle jag vilja veta, och få höra, av PG hur det funkar bland Sveriges alla toppar. Egentligen. Bakom de stängda dörrarna och när inte media är i närheten.

Kristina Lugn
Tror vi har en del gemensamt. Vad vet jag inte riktigt, det är det jag vill ta reda på, men när jag ser och hör henne känns det ibland som vi är från samma planet. Eller gata, precis som sången; ”Lugna gatan, du finns inte mer….”

Ja du, nu har du fått veta nästan lite för mycket om och av mig, men okey, det bjussar jag på.