Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, april 24, 2007

Look-a-like

Någonstans mellan frisyr, utseende och kroppshållning ser man att SEB:s koncernchef Annika Falkenberg och BR:s Anna Grönlund är en aning look-a-like. För oss som är medlemmar i BR hoppas jag att deras löner inte är look-a-like.

Apropå pengar så kan jag nu titulera mig Teoretisk Miljonär. Kanske det var därför jag kom att tänka på Annika. Hur Anna hamnade i tankarna vete tusan, men det måste bero på det där look-a-like-utseendet.

Jag klarade nämligen elegant och utan att tveka miljonfrågan i TV-programmet Vem Vill Bli Miljonär.

Nu kan du själv prova dina kunskaper i en förenklad fråga: Är Cunningham en hästras?

Klart det inte är, det är ju en segelsträckare som sitter på seglet på en segelbåt. Borde väl alla veta.

Tänk så enkelt att bli miljonär, svara på några löjliga frågor så vips har man en mille. Problemet är att hamna i den där stolen och klara de nio första frågorna. Men jag fixade miljonfrågan.