Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, april 20, 2007

Konkurrentanalys

I går kväll gjorde jag en konkurrentanalys. Hustrun och jag ville kolla video och då valde jag, trots vilda protester, filmen ”Buss till Italien”.

Anledningen till detta en smula udda val är att en av våra större konkurrenter här i staden bidrar med bussen i filmens handling. Och inte bara det, självaste dåvarande företagsägaren, numera vice VD i koloss nummer två i Stockholm, agerar busschaufför igenom hela filmen.

Äsch, what the he…, lika bra jag säger att det var Ekmanbuss med Johan Ekman som chaufför.

Filmen var 100 % skitdålig. Det säger jag inte för att det var en konkurrent som hade en buss i bild genom en stor del av filmen. Filmen var och är skitdålig.

Johans rolltolkning som chaufför var väl sisådär. Han hade en replik, ”-ja”, som dessutom verkade dubbad. Jo, han hade en replik till, ”-korv?”, men den var inte ens ljudsatt..! Men som sagt, Johan och bussen skötte sig i stort sett utmärkt och gjorde fin reklam för bussresor.

Själva filmen är sådan att man frågar sig varför den överhuvudtaget filmades. En tunn historia som går ut på att en bedragen kvinnlig körledare, som hämnd på sin man, har sex med en sextonåring under en körresa till Italien. Dessutom kan man ana att hon dessutom hade, eller nästan hade, sex med en annan kvinnlig kördeltagare. Nu har ni snappat nivån va?

Så om man ser krasst på saken skulle filmen, om man klippte bort den usla handlingen, bli en utmärkt reklamfilm för bussresor. Det var massor av ljusiga klipp när bussen åkte motorväg, autobahn, över berg och genom dalar i svindlande vackra miljöer.

Jag ger filmen två överkorsade och begagnade vinterdäck. Alltså icke godkänd. Bästa rolltolkningar gjordes av bussen och dess chaufför. Bra jobbat Johan.