Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, juli 30, 2007

Branschtidningar. För vem?

Läste en mycket intressant och djuplodande artikel om olagliga ryska bussar som kör omkring i Stockholm och spyr olagliga avgaser. Vi har ju ändå en miljözonslag i vissa städer, bla Stockholm så artikeln var mycket intressant.

Tre hela sidor garnerat med flera bilder i färg. Till och med en av våra bussar kunde ses på Slottsbacken där ett foto var taget.

På det hela taget en mycket intressant artikel. Problemet för mig just nu är att jag läste den i en lastbilstidning. Däremot kan jag inte påminna mig om att jag läst något motsvarande lika insiktsfullt i ämnet i någon av våra två branschtidningar.

Så herrar Ulo ”Uppnäsa” Maasing på Res o Trafik och Bjarne ”Rebellen” Wilmarsgård på Tidningen Bussbranschen. Varför kan jag inte läsa sådant i våra egna branschtidningar?

Varför skriver ingen av er insiktsfulla artiklar och intervjuer med var och en som sitter i BR:s styrelse? Varför skriver ni inte en enda artikel om de olika delföreningarna runt om i landet? Varför skriver ingen av er skjutjärnsartiklar om de som sitter i dessa styrelser? Varför ställer ni inga svåra frågor till dem?

Det är ju ni inom ”bussmedia” som ska vara något slags språkrör och informationscenter för oss bussbolag = läsare/prenumeranter. Skriv då för oss.

Ge oss lite djupare branschinformation istället för tramsiga hemma-hos-reportage om hur Ivar ärvde sin farfars fars häst som sedan byttes ut mot en vagn som sedan byttes mot en vagn med motor och som sedan ….och se så fint Ivars företag har utvecklats sen dess. Idag har de hela tre fina turistbussar på gårdsplanen.

Insiktsfulla artiklar beställes härmed. F´låt, jag menar fler insiktsfulla artiklar.