Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, augusti 01, 2007

Jag = skattesmitare

Idag avslöjades jag som en eländig skattesmitare. Hade inte betalat vägskatten för en buss.

Sista dag var 31/7 och kl 1300 den 1/8 stoppade trafikpolisen i Stockholm bussen och påtalade att skatten var obetald. Tvärstopp, får inte köra en enda meter med obetald skatt.

Nu var de ändå lite hyggliga och lät oss få en tidsfrist för att betala. Stor aktivitet vidtog, jag fick lägga målarpenseln åt sidan för att i stället plocka fram både laptop och diverse betalningsutrustningar som lämpligt nog var en del av semesterpackningen.

Kl 1313 var skatten insatt på rätt konto och kvitto kunde uppvisas för polisen via fax.

Men allvarligt talat, kan verkligen trafikpolisen inte hitta på bättre sysselsättning än att jaga "fordonsskattesmitare" dagen efter sista betalningsdag? Det är väl ändå rätt rimligt att i semestertider ge i vart fall ett par dagars frist innan ordningsmakten lägger ner tid på en sån här skit. (f´låt uttrycket)

Fan också, jag som mådde så bra idag. Solen skiner, det är varmt, en ny grill har inköpts och trädgårdsmöblerna ska äntligen målas om.