Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, augusti 31, 2007

Toyotatest 1

Familjens första Toyota har nu införskaffats. Inte jag, utan Sofia. Hon, med mig i släptåg, var och hämtade sitt nya kap i går kväll.

Det bidde inte ny kärra för henne, vi - eller snarare hon själv - hittade istället en begagnad Toyota Yaris istället för en sprillans Toyota Aygo. Hon hittade en med tillägget Sportedition, med "kjolar" runt om och en liten spoiler på bakrutan. Skitlöjligt.

Fast Sofia anser det vara gulligt. Ja, du hör ju själv vilka olika kriterier vi har på bilutseende.

Så några vägledande förklaringar för dig som är ny bloggläsare:

Sofia = min dotter tillika ansvarig för vår resebyrå SällskapsResor. Bor lyckligtvis inte längre hemma hos mor och far.
Toyota=välkänt bilmärke från Japan
Toyota Aygo= minsta pluttebilen som tillverkas
Toyota Yaris=något större pluttebil än Aygo. Drar blott 0,5 l /mil.

Om tid finnes ska även jag snart provköra en större Toyota. Har ännu inte fått tummer ur, ja du vet vad, för det än.