Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, september 03, 2007

Jag har Wallraffat

Är du tillräckligt gammal för att veta vem Gunther Wallraff var, och vad han gjorde? Inte? Då får du ”Googla” lite.

Jag gjorde nämligen en Wallraff i lördags. Klädde mig i vanliga kläder, anlade lite skägg på hakan, tog med mig hustrun och åkte på en resa med SällskapsResor. Resan var Vadstena och Göta Kanal.

Det var ju riktigt roligt. Avgång från Cityterminalen exakt på minuten och hemkomst 5 minuter efter utsatt tid. Kan inte bli bättre. Strålande reseledarinsats av Ulla-Britt som var precis som en reseledare ska vara. Kunnig och berättarglad med lämplig info om passerade omgivningar ungefär var 15:e minut.

Kaffepaus med fika och bröd. Bussförare Micke var en trevlig och servicevänligt chaufför som dessutom körde väldigt lugnt och bra. Härlig båtresa på Göta Kanal med en passande laxmåltid till lunch.

Nu förstår jag bättre varför antalet resenärer hos SällskapsResor hittills i år har ökat med 100 %. Det var det jag ville ta reda på och nu vet jag varför.

Eftersom jag även är bussbranschens självpåtagne kulturbärare så kollade jag igår in filmen Göta Kanal 2. Bara som en jämförelse liksom. Man kunde rätt snabbt konstatera att de behövde i alla fall inte lägga några stora pengar på en manusförfattare, för något manus tror jag inte fanns. En sämre kalkonfilm går väl knappast att uppbringa. En modern Åsa-Nisse-film, det är vad det är. Möjligen, eller rent av troligen, är nog ändå filmen Buss till Italien ännu sämre. Den filmen har jag recenserat i ett tidigare inlägg.

Men att i Göta Kanal 2 se alla dessa kända och duktiga skådisar i alla möjliga och omöjliga biroller var en höjdare. Men varför var inte vår Svempa med?