Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, september 20, 2007

Vad var det jag sa?

Precis som jag förutspådde i min nya kristallkula så vann Bajens hockeykrigare lätt skottstatistiken med 28-26 mot lantisarna från Växjö. Dessutom fick en av Växjölirarna bäras ut på bår efter en tackling. Jojo, så kan det gå om man står i vägen för en målmedveten Hammarbyare.

I övrigt körde Svempa och jag hur lugnt och säkert som helst, laglig hastighet, med rätt skattemärke på regskylten och en ursnygg parkering jäms med Växjö ishall. Eller Växjö Lakers Doom, som de säger lokalt om platsen. Är man inte storstad vill man åtminstone låta som en sån.

Men det är tufft att vara turistbusschaufför. Själv kom jag i säng kl 05 i morse efter resan, men var pliktskyldigt på kontoret kl 10. Det är tufft att vara egenföretagare också.

Exakt hur tufft det är att vara turistbusschaufför kan du läsa om i senaste numret av Busstidningen. Ovan nämnde chaufför Svempa har skrivit en insändare. Ett jättebra inlägg som du bara måste läsa. Jag ber att få citera det viktigaste:

”Tack och lov arbetar jag för en människa som har ett stort hjärta, stort mått av humor, torrt på fötterna, rikligt med livserfarenhet och ett stort mått av sunt förnuft”.

Det är mig han beskriver. Äsch då, kontrar jag lite blygsamt.