Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, september 19, 2007

Landsortsvarning

Ikväll lirar Hammarby Hockey mot Växjö. I metropolen Växjö. (Fniss)

Jag och Svempa kör bussen. Inga olagliga genvägar, inte köra för fort, inte gruffa med andra trafikanter, vägskatten betald och en snygg parkering utanför ishallen. Det är vad som gäller för Svempa och mig.

Men hockeylirarna från Växjö får se upp, våra medföljande hockeytuffingar är inte att leka med i år. Det blir tuffa tacklingar, alla inte helt rena, kanske nån checking from behind, minst tre rökare i krysset plus en och annan tripping kan de räkna med.

Bajens lirare har käkat taggtråd i tre dagar nu och är FARLIGA.