Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, september 17, 2007

Boktipset

Har just avslutat Håkan Nessers En Helt Annan Historia. Han skriver bra, men här har Nesser underpresterat.

En lång historia som avslutas hastigt och lustigt, som man säger. Det kändes som om han skrev och skrev och skrev och plötsligt kom han på att han måste snickra ihop slutet också. Och det gjorde han på några sidor bara. Kändes inte bra.

Nästa boktips är almanackan för 2008. Köpte den i lördags i Trosa Bokhandel, en härligt gammaldags bokhandel. Fick ett tips att den kommer att bli en försäljningssuccé, så det gäller att vara ute i god tid om man vill ha den skinninbunden. Och det vill väl alla.

Almanackan börjar med en härlig intrig om måndagen 31/12 ska vara röd eller svart. Lite spännande sådär så hamnar den mittemellan två röda dagar. Skaplig början alltså.

Jag har inte hunnit längre, tänkte vänta lite med att läsa ut den, men jag lovar att recensera den i slutet av 2008.