Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, september 14, 2007

Jag är en kristallkula

Idag på faxen kom ett nyhetsbrev från BR. Där framgår tydligt att Anna Grönlund verkligen jobbar för medlemmarnas bästa. Det är bra.

Uppenbarligen läser hon även min blogg. Det är också bra men samtidigt en smula oroande. I nyhetsbrevet står nämligen att hon ska på konferens. I Barcelona av alla ställen. Det besöket har jag ju redan redogjort för i mitt förra inlägg.

Men snälla rara Anna, när jag skrev min blogg häromdagen så var det bara på skoj. Du behöver inte göra exakt så som jag beskrev, bara för att fånga allmänhetens intresse. I alla fall inte med Jan-Erik Kjellberg. Du måste välja någon med lite s.k. mediautstrålning. Det är det som är själva tricket.

Till övriga mötesdeltagare vill jag bara påminna: Glöm inte kameran!

Håll med om att jag fått en märklig gåva av Vår Herre. Hela jag har blivit en kristallkula, jag är inte längre någon bussgubbe, jag har konverterats till spågubbe.