Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, mars 27, 2008

Det pågår saker i hemlighet

Läste med stor förskräckelse DN idag. Du vet tidningen som bara ljuger ibland. Där stod med stora rubriker Fortfarande är endast var femte kvinna.

Det känns lebbigt. Det synes alltså pågå ett slags spel som jag inte känner till, att alla ska omformas till kvinnor, men att det inte går tillräckligt fort, jämfört med uppgjorda planer. Fortfarande är endast var femte kvinna. Kan inte misstolkas.

Jag blev så upprörd så jag läste inte hela artikeln, kände mig tvungen att göra en omedelbar okulärbesiktning av mig själv för att se att inget hänt under natten. Vilken tur, jag är fortfarande den gamla vanliga Göran.

Jaja, det var ett stort misstag att låta Mona Sahlin komma tillbaka efter sin time out. Nu ser vi konsekvenserna av detta.

Ta bara vår lilla ankdammsbransch som exempel

Vad hände i Bussbranschens Rikförbund efter det att Mona kommit tillbaka? Jo, Anna Grönlund, en typisk kvinna, tar täten i BR.

Vad hände nere i Vetlanda på EvoBus efter det att Mona kommit tillbaka? Jo, Anna Johansson, en typisk kvinna, tar taktpinnen på försäljningsavdelningen.

Det ÄR någonting som pågår.