Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, mars 20, 2008

Mulle Meck

Mulle Meck har varit i tjänst igen. Pang, en fläktrem på vår buss går av precis vid en gate på Cityterminalen. Jobbigt läge. 50 personer står och trampar och vill till Växjö.

Naturligtvis är det den innersta remmen som går av vilket innebär att alla andra remmar först måste demonteras. Sånt tar tid.


Därför kör vi fram en ny buss samtidigt som undertecknad far iväg som en skottspole upp till CT och leker Mulle Meck medan två gubbs hjälps åt att lasta om allt bagage och alla människor.

Slutet gott, allting gott. De kom iväg bara en aning försenade.

Men herregud, jag blev alldeles svart under naglarna. Och minsann, fick inte byxan en liten fläck också. Attans.