Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, maj 21, 2008

Pris kontra kvalitet

Testpatrullen är på hugget. Nu väntar vi bara på ett oemotståndligt erbjudande från redaktionen på Råd & Rön, sedan lägger vi ner bussverksamheten och ägnar oss åt att testa saker och ting.

Den här gången ska vi ställa pris mot kvalitet. Att testa det som är intressant, t.ex en Setrabuss mot King Long, Temsa, Volvo, Scania eller liknande, synes en smula dyrt. I alla fall i det korta perspektivet.

Därför valde testpatrullen en betydligt billigare produkt men likväl inom trafikområdet. Vi kunde ju inte sväva ut hur som helst.

Vi valde att testa två lackvårdsprodukter, typ bilvax. Går utmärkt att applicera även på bussar. Och på båtar visade det sig också.

Vi valde senaste tekniken, nanotekniken. OKQ8:s egen produkt för 98 kr mot Turtles för 175 kr. Solklar vinnare blev den dyrare Turtle. Otroligt mycket lättare att både applicera och finputsa. Gick som en dans medan OKQ8:s var rent jobbig att finputsa.

Tycker inte att glansen riktigt syns på bilden, men jag kommer hädanefter att gå ut på parkeringen på mornarna för att använda denna bil, vaxad med Turtle, som rakspegel.

PS till Turtles marknadsavdelning: slå mig en signal så kan jag berätta på vilket konto ni ska sätta in marknadsföringspengen. Sänd gärna två flaskor till nästa års båtputsning åxå.