Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, maj 15, 2008

Sommarkänsla

Det börjar närma sig sommar, det märkte jag på vädret häromdagen. Kortbyxepremiär minsann. Men va f…, hustrun tycks inte ha följt tvättrådet, de hade ju krymt i midjan.

Stockholms studentkarneval, en typisk vår/sommarvarning, har ringlat färdigt. En lika tung trafikförstörare som Stockholm Marathon. Studentkarnevalen går av stapel en lördag i maj var 3:e år och har så gjort i urminnes tider.

Hela karnevalen är en gigantisk operation och kräver logistik i den högre skolan. Det är därför de bara orkar med den var 3:e år. Tunnisar.

Nu kommer några ord från en stolt fader: Båda mina barn deltog för för några år sedan i karnevalen. Marcus projekt var en slags egenkonstruerad cykel som framfördes genom en kombination av att gunga och hoppa. Eller nåt sånt. Det gav honom en inträdesbiljett till datakonsultvärlden där han idag tjänar ofantligt mycket mer än vad jag gör. Orättvist.

Sofias projekt var, tillsammans med tre andra yngre damer, att bygga en jättepenis på sådär 10-15 meter som de bar genom stan. Det tyckte Afonbladet var kul så en bild i tidningen blev det också. Ibland är det pinsamt att vara pappa.

Men som sagt, snart är sommaren här, typ idag, för i kväll skall Ataleia lyftas ner i plurret.