Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


söndag, september 28, 2008

Klagomål

Det har nu inkommit fler klagomål än de jag skrev om i mitt förra inlägg.

För att vara sådär extramycket jätteextra tydlig så vill jag återigen påpeka att vare sig mitt företag StockholmsBuss eller jag själv har någonting att göra med vare sig SL, Swebus, Arriva eller vilket som helst av alla de bussföretag som kör lokaltrafik och som mottagit dessa över 9000 klagomål på förarbeteenden.

Till StockholmsBuss inkommer mest positiva kommentarer från nöjda kunder.

Men nu har det som sagt inkommit 23 klagomål till mig. Och det bara under gårdagen. De gäller dessvärre endast mig personligen och har framförts av min hustrun, lyckligen hemkommen från Italien.

Det var brister i matplaneringen, det fanns klara brister i sophanteringsfrågan, typ varför soptunnorna inte var utrullade till sophämtningen häromdagen, det fanns klara brister på dammsugningsfronten och det fanns klara brister i den allmänna ordningen i hemmet. För att inte tala om de fruktansvärda och rent av ödesdigra bristerna i blomvård.

Jag stod upp som en man med rak rygg och mottog dessa klagomål utan att knorra och lovade att korrigera detta idag, dvs under söndagen.

Jag borde ha gjort detta under lördagen, dvs min sista gräsänklingsdag, men den gick åt till att lära mig min nya systemkamera av märket Nikon, som jag åkte och köpte som kompensation och tröst för att hustrun varit i Italien på kurs.
Trots detta känns det bra att återigen vara ett två-personers-hushåll.