Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, september 15, 2008

Äntligen måndag

På pricken mitt i september och höstkänsla. Något måste vara fel. Vem är väderminister? Här krävs ansvar och syndabockar. NU.

Det var en ganska jobbig helg, som jourhelg betraktat. Men så brukar det vara när Läkarna har sin kongress i Stockholm. Miljoner (något överdrivet kanske) läkare som åker buss, samtidigt som många tror att de köpt bussarna och kan göra vad de vill med dem. När som helst på dygnet. Det kan man inte.

Hursomhaver kom jag plötsligt på att det är bra att inte vara tandläkare. Tänk att varje måndagmorgon, trött, blek och med en annalkande höstdepression börja gräva i människors munnar.
Näe, då är det bättre att jobba i bussbranschen. Sett ur det perspektivet är jag glad för mitt yrkesval.