Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, september 08, 2008

Presentredovisning

Det märks att presenterna numera anpassas till min höga ålder. Förr fick framförallt äldre damer broderikit med texter typ ”Gud Är God” och liknande. Jag fick det här broderikitet:


Sen fick jag något som jag aldrig använt förr, Ansiktskrämer för Män. Mm, just det.

Tja, jag vet inte, fan vet om jag inte hellre hade velat ha ett presentkort hos Tattoo Jack, men det är kanske trevligt att impa lite på ålderdomshemmet och få höra "så ung du ser ut Göran, du borde inte vara här".

Så fick jag även en skidhjälm, för det finns trots allt några som tycker att det lilla jag har i skallen skall skyddas under skidåkningen i vinter.

En hälsning kom även från Båstad Buss som fångat en av Stockholms snyggaste bussar på bild.

Nu vidtar vardagen och jag ser redan fram mot julafton och tomtens återkomst.