Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, juni 04, 2010

Fredagssmet, inget mys

Idag är det fredag. Idag blir det inte mycket gjort. Idag ägnas större delen av eftermiddagen åt besök hos både SG och KP, så i afton lär jag vara en smula mör. Inte lär det bli bättre på måndag, för då har jag ett pass med PT.

Förutom detta måste också en stor dag i morgon förberedas. En till mig synnerligen närstående och vacker kvinna fyller jämnt. Sånt måste ju firas, eller hur?! Så då är det väl klart att vi gör det.

Fan vad tiden går fort, nästa år är det min tur att ändra förstasiffran i ålderstalet. Och det blir inte till en femma. Jag har åldersnoja så det börjar redan nu kännas lite tungt. Fett tungt faktiskt.

Men det sägs ju att människor även i den åldern har rätt kul. Hoppas det är sant.