Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, juli 26, 2012

Friluftsdag och Setramissnöje

I går gick dagen i idrottens tecken. Först frukosttennis. Gick helt enkelt strålande den här gången. Så bra att jag bestämde att tillsammans med en annan gentleman ställa upp i KM dubbel Herrar B om en månad.

Sen blev det lite kontorsjobb och efter lunch en liten microsemester bestående av golf med sonen på Trosa GK. Gick ofattbart bra. Slog bara bort en enda Setraboll under rundan.

Men nu ska jag vara ärlig och skriva något som EvoBus inte vill läsa. Helst skulle jag nämligen vilja dra en golfdrive rätt in i en av våra Setrabussar. Av ren ilska alltså. Vet inte hur många gånger just den bussen varit på verkstadsbesök för att få ordning på växellådan. Det är bara för dåligt för en buss om anses vara Premiumklass.

När min BMW strulade tog det mindre än en timme innan en bärgningsbil kom och hämtade den och körde till närmsta verkstad, trots att det gick alldeles utmärkt att köra bilen, samtidigt som de ordnade en lånebil som stod och väntade. Det är Premiumklass.