Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


lördag, juli 14, 2012

Friskvård

Här har vi en bild på vår medarbetare Sofia, det är hon med svarta kläder. Den andra är en kompis till Sofia som jag inte kommer ihåg namnet på.

Bilden är tagen från Jubileumsmaraton och de har nu sprungit ca 1,5 timmar. De ser ohyggligt pigga ut, värre var det med andra. Vissa andra så ut som de skulle dö vilken sekund som helst, och då hade de inte ens kommit halvvägs.

Själv håller jag mig till 5 km-rundor. Funderar på att göra en Paolo Roberto, sätta klockan på 0530 och ta en sväng i morgon bitti. Eller busa lite och ta en kvällrunda redan i afton.