Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, november 07, 2012

MEN VA FAAN!

Kolla bilden! Den är från vårt kylskåp. Där står en flaska PÅSKMUST!. Någon försöker kringgå familjens regel om julmustförbud före 1:a advent.


Nu måste Göran Sherlock Demnert träda in i handlingen och utreda vem som så flagrant försöker kringgå julmustförbudet.

Okey, sonen Marcus är direkt avskriven bland de misstänka. Han har inte synts till i huset på flera veckor.
Ställer mig väldigt frågande till om hustrun skulle begå ett sådant brott, så hon är också avskriven från fallet.

Kvar är dotter Sofia som nu är skäligen misstänkt för brott mot familjen Demnerts julmustlag. Jag förväntar mig ett erkännande inom kort. Har redan förberett brevet till Tomten där jag ingående kommer att beskriva brottets art och föreslå kraftig nedskärning av julklappar till den misstänkte.

Don´t mess with Daddy.