Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, november 30, 2012

Var går gränsen?

Lite om SD igen som mer och mer känns som ett humorinslag i verkligheten. Ta den där killen Lars Isovaara.
Så full så han inte ens kan hålla rullstolen på rätt köl, och blir räddad av två vänliga herrar med "invandrarbakgrund", men han beskyller dem för att ha rånat honom när han i själva verket i fyllan och villan glömde väskan på krogen.

Isovaara, inte ett särskilt svenskklingande namn. Man får allt lite Finlandskänsla av det namnet, eller hur? Om så är fallet, vilket det nog är, då har han ju en invandrarbakgrund. Men han sitter (satt) ändå i Riksdagen som medlem i SD. Känns lite konstigt.

Jag har aldrig känt att min kompis Norrmannen skulle vara någon slags invandrare, men det måste han väl då vara enligt SD. Fast nordiska människor kanske enligt SD inte räknas som invandrare när de flyttar till Sverige.

Som sagt, det är kul med humor i politiken, synd bara att så många trångsynta människor inte fattar skillnaden mellan humor och allvar.