Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, november 29, 2012

Vad är det för fel på Stockholmare?

Trots alla idiotiska händelser som medlemmar i SD gjort och dagligen gör, så visar hela tiden nya mätningar att fler och fler kan tänka sig att rösta på SD.

Största ökningen ligger i Stockholm. Herrejesus, säger jag. Här vill jag inte längre bo. Å andra sidan gör jag ju inte det. Jag bor åtminstone utanför Stockholm i en annan kommun. Men ändå, jag skäms å Stockholmsinvånarnas räkning.

Hur i helvete kan folk tycka att det SD står för är okey? Har folk i allmänhet blivit dumma i huvudet?