Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, november 27, 2012

Vi har tagit politisk ställning

Idag gjorde jag en markering. Tydligen en politisk. Vi fick en mailförfrågan från ett väldigt omstritt politiskt parti som det skrivits mycket om de senaste veckorna.

De ville ha pris på några busstransporter. Jag svarade att vi avstod från att lämna offert.

Då fick jag svaret "- intressant att ni tar politisk ställning."

Javars, vad ska man säga? Om det är politisk ställning att inte acceptera att någon, inte ens riksdagsmän, kallar tjejer för horor, tar till rörstänger för att slåss och vara allmänt fientliga till vissa av våra medmänniskor.

Man måste protestera mot sånt. Idag fick jag tillfälle att protestera på mitt sätt. Jag kunde ju ha skrivit att vi redan var fullbokade vid de aktuella tidpunkterna, men jag ville visa att jag inte ens ville köra dem.

Det kändes bra att göra den markeringen.