Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, april 05, 2016

Några små nyinvesteringar nu när säsongen drar igång

Ny säsong. Nya tankar. Nya kläder. Ut med det gamla, in med det nya.


Alltså. Ut med den gamla tvättmaskinen, in med en ny som tvättar mina träningskläder snabbt, ekonomiskt och miljöeffektivt.

Passar ganska bra eftersom den gamla blev trött och slutade fungera. För mycket träningskläder, klämde den fram som felkod innan den drog sin sista suck.

Snygg, snabb, effektiv


Självklart valde vi en sportanpassad maskin


Självklart fick Rynkebyuniformen vara med
i premiärtvätten

Lite plötsligt drabbades jag av en lättare form av konsumtionsångest. Ahh,konsumera mer hjälper nog tänkte jag, och klickade mig omedelbart in på Wiggle.

Säger bara det, vem, säger vem, kan motstå ett par bromsklossar av högsta kvalitet, Dura ace.


Vettetusan, förutom priset, vad som skiljer dom från typ 105 eller Ultegra. Men antingen suger bromsarna bättre, och/eller så kommer jag att spara typ 5 gram på vikten. Dom grammen kan vara skillnaden att ta sig uppför Mur de Huy eller att inte göra det. Så måste man tänka.

Egentligen det enda sättet att tänka i såna här specialfall där det i sanningens namn kan vara lite svårt att liksom räkna hem ett inköp som är flera hundra kronor dyrare än ett egentligen likvärdigt alternativ för en sån som jag. Då kan man alltid hänvisa till vikten på produkten.

Att reducera vikten på hela ekipaget är en viktig åtgärd i cykelkretsar, berättade jag för min fru som rynkade lite på näsan när jag visade henne mitt fynd.

Tänka sig, efter den dyrbara bromsklossinvesteringen så var ångesten light helt bortblåst.