Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, mars 06, 2007

Anna Grönlund, tänker du också jobba så här?

Följande står idag 6/3 2007 att läsa på Tidningen Bussbranschens websida.

Jag citerar: ”Den 21 mars anordnar BR en bussresearrangörsdag. Låter spännande tänkte jag och bad Staffan Sävenfjord att anmäla sig.

Vår tidning är inte välkommen, säger inte BR rent ut utan hänvisar på att det är ”fullbelagt”. Det är första gången sedan 1967, då jag blev redaktör för min första tidning, som den tidning jag är redaktör för har nekats tillträde till ett arrangemang.” Slut citat.

Att ett arrangemang blir fullbokat är ju kul, men man får nog anse att det hör till undantagen - modell märkliga undantag - att man nekar journalister tillträde till ett evenemang med motiveringen ”fullbelagt”.

Om det är sant, vilket jag egentligen inte betvivlar ett ögonblick, så är det inte mindre än en skandal. Hur i h-e kan en organisation som anser sig företräda en hel bransch vägra en journalist tillträde?

Hallå BR, jag är medlem, jag kräver att ni är en öppen organisation. Vad är det ni inte vill offentliggöra via media för era medlemmar som inte är med på träffen?

Jag blev så upprörd att jag mailade en fråga till Anna Grönlund om hon har samma inställning somBR ger uttryck för. Vi får väl se om hon anser det mödan värt att svara.