Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


söndag, maj 06, 2007

Hipp hipp hurra. Del 3

Klarade galant av gårdagens alla förpliktelser även om vi gjorde en hundraåttigradare, dvs först leka med båten och sen det tråkiga hemmapulet.

Men så till själva rubriken. För att fira att hustrun och jag varit gifta en bit över 30 år - med varandra dessutom - så bestämde hustrun att hon skulle bjussa på restaurangmiddag. Hon orkade väl inte laga maten själv den här lördagen kan jag tänka.

Självklart valde hon inte vilken skräpkrog som helst, valet föll på Edsbacka bistro, en slags bakficka till berömda Edsbacka krog. Vi råkar bo hyfsta nära och det finns heller inte så många restaurangalternativ i närområdet. Om man inte vill ha pizza förstås. Eller orkar ta pendeln in till city.

Eftersom det även skulle firas med ett glas vin så valde vi det kommunala färdmedlet buss. Då kunde vi även för första gången pröva att köpa bussbiljett via SMS. Det gick helt enkelt strålande, t.o.m jag fixade det.

By the way, middagen smakade kalas, det här valde jag: Grilled entrecôte with a bean salad,
bearnaise sauce and French fries.

Ett Zinfandelvin satte själva pricken.

Efterrätten blev självklart Chocolate mousse served with fresh berries and a vanilla ice-cream.

Nu undrar du kanske varför jag skriver menyn på engelska? Jag själv undrar varför menyn är skriven på engelska på en svensk krog. Så därför skriver jag engelsk text i en svensk blogg.